Voedselbank Zeist gaat klanten meer steun geven

2 maart 2022 om 21:18 Lokaal Deel je nieuws

Voedselbank Zeist heeft besloten de steun aan haar klanten uit te breiden. Door de sterk gestegen energiekosten en de oplopende prijzen van levensmiddelen hebben de klanten van de Voedselbank steeds meer moeite om rond te komen. De Voedselbank wil hen tegemoet komen door het wekelijkse voedselpakket van de klanten te verruimen. In Zeist werkt de Voedselbank met een puntensysteem. Elke klant krijgt op basis van zijn persoonlijke situatie een bepaalde hoeveelheid punten waarvoor hij elke week levensmiddelen kan komen uitzoeken in de winkel van de Voedselbank. Dit is bedoeld als aanvulling op het eigen weekbudget van de klant. Gemiddeld kan een klant voor circa drie dagen per week boodschappen ophalen. Voedselbank Zeist gaat vanaf nu elke klant meer punten toekennen. Zo kunnen de klanten meer boodschappen meenemen en daarmee de prijsstijgingen enigszins opvangen. Voor Voedselbank Zeist betekent dit een extra financiële inspanning die hopelijk met steun van alle partners en donateurs voor langere tijd kan worden geleverd.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie