
Liam Gaasbeek blijft meedoen in top Dutch Masters Motorcross
23 juni 2026 om 07:40 UitderegioZEIST Motorcrosser Liam Gaasbeek uit Zeist heeft zondag 21 juni een sterk weekend beleefd tijdens de KNMV-wedstrijden in Delfzijl. In het hoge noorden werd de derde ronde verreden van de prestigieuze Dutch Masters of Motocross, een competitie van vier wedstrijden waarin ook internationale toppers aan de start verschijnen.
advertentie
In de klasse 85cc liet Liam direct zien goed in vorm te zijn. Tijdens de training noteerde hij de derde tijd, op ongeveer een seconde van snelste man Kash van Hamond. In de eerste manche kwam de Zeistenaar als vierde door na de openingsronde, maar wist zich al snel naar voren te werken. Halverwege de wedstrijd reed hij op een knappe tweede plaats. Hoewel Kash van Hamond buiten bereik bleef, betekende de tweede plek een uitstekend resultaat in een sterk deelnemersveld.
De tweede manche verliep aanvankelijk vrijwel identiek. Opnieuw draaide Liam mee in de voorste groep, maar in de zesde ronde sloeg het noodlot toe. Door motorpech viel hij uit en zag hij een mogelijke podiumklassering verdwijnen.
Op 12 juli volgt in Halle de vierde en laatste wedstrijd van de Dutch Masters. Een plek in de top tien van het eindklassement behoort nog altijd tot de mogelijkheden.
Naast deze competitie rijdt Liam ook mee in de KNMV MX Nationals, een reeks van acht wedstrijden. Daarvan zijn inmiddels vijf wedstrijden verreden en op 5 juli staat de volgende wedstrijd in Berghem op het programma. Ook daarin draait hij uitstekend mee: Liam staat momenteel in de top drie en heeft al meerdere overwinningen geboekt.
Daarnaast is hij regelmatig actief bij regionale clubwedstrijden van onder meer MSV Salz in Leusden en MC Volgas in Ermelo, waar hij eveneens regelmatig op het podium eindigt.














