
Inbrekers richten schade aan in ‘t Volle Hof; medewerkers onder de indruk van steun uit de wijk
16 oktober 2024 om 20:32 InbraakZEIST In de nacht van dinsdag op woensdag is ingebroken in ‘t Volle Hof aan de Laan van Vollenhove 12b, onder de Torenflat. Het wijkcentrum -een vertrouwde plek voor veel wijkbewoners- bleef dinsdagmorgen dicht. ‘s Middags was de ontmoetingsruimte weer in gebruik, met dank aan personeel en wijkbewoners die de ruimte hebben opgeruimd en schoongemaakt.
advertentie
Brenda Emmen is coördinator van het wijkcentrum. Zij werd rond 3.00 uur ‘s nachts wakker gebeld en was rond 11.00 uur weer ter plaatse terwijl de politie sporenonderzoek verricht.
Brenda vertelt wat er is gebeurd. ,,De voordeur is met grof geweld geforceerd en geopend om toegang te krijgen tot ’t Volle Hof. Er is een fooienpot leeggehaald waar nauwelijks geld in zat. Verder is getracht twee binnendeuren te forceren om te openen. Dit is niet gelukt.’’
,,Het trieste is dat er in het wijkcentrum weinig tot geen contant geld ligt. De meeste bezoekers betalen hun aankopen met pin. ‘t Volle Hof is een laagdrempelig ontmoetingsplek voor bewoners uit de wijk. Er zijn geen waardevolle artikelen zoals laptops of computers aanwezig,’’ laat Brenda weten.
Personeel en wijkbewoners hebben de ruimte opgeruimd en schoongemaakt. Zo kon het wijkcentrum om 12.30 uur weer operationeel zijn.
Brenda en haar collega’s zijn vooral onder de indruk van de reacties uit de wijk: ,,Aanmoedigend was het warme medeleven en steunbetuigingen vanuit de wijkbewoners, die even langskwamen en in de deuropening ons toespraken. Met volle energie kijken we uit om onze trouwe bezoekers te ontvangen.’’















