Sluit aan bij het Duurzaam Café op 17 april 2024
Sluit aan bij het Duurzaam Café op 17 april 2024 Samen Duurzaam Zeist / LAB Lou

Duurzaam Café: LAB Lou aan het woord over dé sociale en creatieve broedplaats van Zeist/DeBilt.

11 april 2024 om 11:31 Duurzaamheid Deel je nieuws

ZEIST - Op woensdag 17 april organiseert Samen Duurzaam Zeist opnieuw een Duurzaam Café. Dit keer staat het Duurzaam Café in het teken van het recent geopende LAB Lou.

advertentie

LAB Lou is een broedplaats voor sociale, creatieve en duurzame ondernemers uit Zeist en omgeving. Het gebouw, dat voorheen bekend stond als tuincentrum Akkerflora en daarna ruim 10 jaar leegstond, doet nu dienst als werkplek én woonkamer voor menig Zeister ondernemer en inwoner. Hoe heeft LAB Lou dit kunnen bewerkstelligen? Hoe bouw je een levendige community? En belangrijker: hoe betrek je inwoners, ondernemers en andere betrokkenen daarbij?

Creatieve werkplek én woonkamer

LAB Lou is de eerste creatieve en sociale broedplaats in regio Zeist/De Bilt. In een oud tuincentrum aan de Weteringlaan huisvesten zo’n 10 creatief en sociaal ondernemers; elk met hun eigen expertise. Van tassenmaker tot duurzaam cateraar en van podcastmaker tot architect. De missie van LAB Lou is mensen met elkaar in verbinding brengen en door de inzet van een duurzame en creatieve werkgemeenschap nieuwe sociale initiatieven voor de regio ontwikkelen. LAB Lou is een samenwerkingsverband tussen Stadslab Zeist en Stichting LOU. 

Over de spreker
Namens LAB Lou neemt Merel de Jong, directeur Stichting Stadslab Zeist, bezoekers van het Duurzaam Café mee in haar verhaal over haar droom van een dynamische werk- en ontmoetingsplek in Zeist, welke hobbels zij onderweg tegenkwam en welke hobbels nog te overwinnen zijn. Ook zoomt ze in op haar missie om bij te dragen aan een toegankelijke en inclusieve plek voor creativiteit en duurzaamheid in Zeist en omgeving.

Praktische informatie
Het Duurzaam Café is gratis toegankelijk voor iedereen in Zeist. 

Datum: woensdag 17 april 2024
Inloop: 19:45 uur
Tijd: 20:00 – 21:30 uur
Locatie: LAB Lou (Weteringlaan 1 – De Bilt)
Toegang: gratis
Aanmelden: aanmelden wordt op prijs gesteld. Stuur een mail naar meedoen@samenduurzaamzeist.nl

Over het Duurzaam Café
Iedere derde woensdag van de maand organiseert Samen Duurzaam Zeist een Duurzaam Café. Daar brengen we op laagdrempelige wijze een duurzaam thema voor het voetlicht. De opzet van de avond is eenvoudig. Na een introductie starten we met een inspirerende spreker met kennis en ervaring over het thema. Na ongeveer 20 minuten is er alle ruimte voor vragen.

Samen maken we het Duurzaam Café
Het Duurzaam Café wordt speciaal georganiseerd voor en door Zeistenaren die iets meer willen weten of vertellen over duurzaamheid. Wil je zelf een onderwerp aandragen voor het Duurzaam Café? Stuur een berichtje naar meedoen@samenduurzaamzeist.nl.

Sluit aan bij het Duurzaam Café op 17 april 2024
Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie