Uniek Slapen is een echt familiebedrijf. In het midden de broers Willem (derde van links), Robbert en Leendert Kleppe.
Uniek Slapen is een echt familiebedrijf. In het midden de broers Willem (derde van links), Robbert en Leendert Kleppe. Uniek Slapen

‘Gezond slapen en fit weer op’ is ons motto

23 januari 2023 om 07:14 Zakelijk

BENNEKOM / ZEIST ‘Lekker geslapen?’ Een vraag die zo vanzelf-sprekend klinkt. In veel gevallen zal het antwoord ‘Ja, heerlijk!’ zijn. Toch is het in (te) veel gevallen niet zo. De reden? Veelal ‘de matras en het bed’. De uitdaging om voor de oplossing te zorgen gaan de medewerkers van Uniek Slapen graag aan.

De ontvangst bij binnenkomst in het filiaal aan de Kerkstraat in Bennekom staat haaks op het weer, dat op deze donderdagmiddag ‘somber, regenachtig en guur’ is. Dat in tegenstelling tot het humeur van Leendert en Willem Kleppe, die samen met broer Rob, het kloppend hart vormen van het familiebedrijf, met ook een vestiging in Barneveld en sinds een half jaar ook in Zeist, aan de Meester de Klerkstraat. De koffie wordt geserveerd en wat volgt is ‘een matrassen en beddenmonoloog’ van het enthousiaste en welbespraakte duo.

KLEINE INGREPEN ,,Persoonlijke aandacht voor de klant staat bij ons hoog in het vaandel”, steekt Leendert van wal. ,,Zeker omdat het momenteel wemelt van de webshops, willen wij veel liever graag gewoon zitten met de klant, ‘ouderwets’ advies geven, meekijken. Dat is vooral belangrijk als er klanten komen met rugklachten. Wij verzorgen dan maatwerk, we kunnen het helemaal maken zoals zij het willen hebben.” De gang naar Uniek Slapen wordt veelal ingezet, omdat er daadwerkelijk slaapproblemen zijn. ,,Vaak geven ze dan niet het bed of de matras de schuld, omdat dat geld gaat kosten”, vult Willem zijn broer aan. ,,Maar, en dat weten veel mensen niet, kunnen wij met hele kleine ingrepen al een betere slaap creëren. Met een topper, een andere matras of een andere kern. Mede daarom focussen wij ons heel erg op ‘de vervangingsmarkt’. De klant heeft een bed, dat vaak ook gewoon goed is, maar de matrassen zijn vaak tien jaar oud en aan vervanging toe. Daar spelen wij op in met onze acties, zoals ‘de tweede matras gratis’. Op die manier is de klant ‘prijstechnisch’ ook nog eens geholpen. Dan komt weer die persoonlijke aandacht om de hoek kijken. We luisteren eerst: ‘wat wil je’, ‘waar heb je last van?, dus niet als eerste vraag: ‘ik heb een leuke matras voor je’. Dat is onpersoonlijk. En omdat we een ruime collectie hebben lukt het ons in 95% van de gevallen, door maatwerk te leveren het slaapprobleem ook daadwerkelijk op te lossen.”

HET FAMILIEGEVOEL Daarbij komt ook nog eens, dat de gebroeders in de winkel uit kunnen leggen waar de verschillen, in prijs en kwaliteit daadwerkelijk in zitten. ,,Op internet zien de mensen door de bomen het bos niet meer”, klinkt het eensluidend en in koor. ,,Ze zien 1500 verschillende soorten van diverse merken en wij helpen hen met het maken van de juiste keuze. Dat is ook een van de speerpunten van Uniek Slapen. Wij zijn ook letterlijk één grote familie, met drie broers runnen we het bedrijf al meer dan 12 jaar. Wij hebben elk onze winkel, maar we zijn beurtelings ook in een ander filiaal aanwezig. Dan wel hier in Bennekom, of in Barneveld waar ‘het familiegevoel’ dat wij ook in de winkels creëren al wijd en zijd bekend is. Dat ‘gevoel’ willen we onze klanten in Zeist ook meer en meer laten beleven. Wij zijn ook geen random beddenwinkel, wij zorgen ervoor dat de klant eigenlijk altijd slaagt. We kunnen onze klanten bedienen met een bed van € 1.000,00 tot € 3.000,00 maar ook met een bed van € 6.000,00. We zijn scherp met onze prijzen, maar de kwaliteit van het product staat echt wel bovenaan. De levensduur moet lang zijn, want als de klant er lang profijt van heeft is die ons visitekaartje voor potentiële nieuwe klanten. We draaien natuurlijk ook op mond op mondreclame en willen natuurlijk zoveel mogelijk klanten laten ‘ruiken’ aan de Uniek Slapen-formule. We verkopen ook ‘leuke producten’. Dat wil zeggen, dat onze klanten vaak een probleem hebben, dat wij dan voor hen oplossen. Want als een klant in een van onze winkels komt is hij al een stadium, namelijk de pijn in de rug, gepasseerd. De schuld wordt vaak niet direct gezocht bij de matras, maar die volgt vaak later pas. Dan hebben ze dusdanige klachten, dat ze aan wat nieuws toe zijn.”

ZORG- OF SENIORSLAPEN Bij Uniek Slapen staat ook duurzaamheid hoog in het vaandel. ,,Een mooi voorbeeld daarvan is onze matrassen-recycling een stukje onderdeel van onze service. Van die oude matrassen worden ondervloeren gemaakt. Van belang is ook, dat wij onze producten betrekken van leveranciers uit de Benelux, we kopen in bij fabrieken die de producten ook van A tot Z maken.” Maar ook ‘een andere tak van sport’ zoals de broers het omschrijven is het zogenaamde ‘zorg- of seniorenslapen’. ,,Dat houdt in, hoog-laag bedden. Veel mensen willen tegenwoordig een Boxspring, maar willen wel thuis verzorgd worden en die kunnen wij ook op maat leveren. Dus die kan gekanteld worden kan omhoog en omlaag, er kan een papegaai aan en een hekje aan de zijkant. Het is dan echt een ‘zorgbehoevend bed’, gewoon een hele chique Boxspring. En mochten de mensen niet in staat zijn, om een dergelijk bed in de winkel uit te komen zoeken, dan gaan we bij hen op bezoek en hebben we ook direct bijvoorbeeld zicht op de beschikbare ruimte. Dat doen we dus ook. We willen zoveel mogelijk het huiskamergevoel nabootsen, ook met vragen. Hoe simpel ook. Ons devies: ‘Stel die vragen gewoon’. Gelukkig gebeurt dat al steeds meer. Er komen zelfs klanten die terugkomen van de Bennekomse markt, hier nog even een bakje koffie komen drinken. Daar genieten wij ook zelf van, dat Uniek Slapen’ gevoel uitstralen.”

Voor meer info: www.uniekslapen.nl of stuur een mail naar: info@uniekslapen.nl.. 

Bellen kan ook: 0318-416498 (Bennekom), 0342-434059 (Barneveld en Zeist).

Dick Martens

Bij Uniek Slapen vindt u een ruime keuze aan bedden en matrassen.
Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie